Inhaker campagne #Spreekjeuit rondom Europese finale Feyenoord

Op het voetbalveld en de tribunes moet het altijd gaan om de kleur van je voetbalhart, niet om wie je bent of op wie je verliefd bent. Dat maakte onze serie De roze supporters op NPO3 half mei nog eens extra duidelijk. Daarom heeft KRO-NCRV op woensdag 25 mei, ter gelegenheid van de finale Feyenoord tegen AS Rome die avond, een speciale inhaker gemaakt in het kader van de campagne #Spreekjeuit. De campagne richt zich specifiek op bewoners van Rotterdam en fans van Feyenoord in de Maasstad. De aanhakercampagne bestaat uit digitale abri’s rondom De Kuip, een animatie van stadion De Kuip in regenboogkleuren en een 1/1 pagina in het AD Rotterdams Dagblad met de tekst Samen naar de finale, samen voor rood-wit, samen tegen homofobie.

Met deze campagne wil KRO-NCRV  niet alleen een thema met (eigen) media agenderen, maar ook mensen in beweging krijgen om de wereld voor iedereen een stukje mooier te maken. Eerder in mei heeft KRO-NCRV de langer lopende campagne #Spreekjeuit opgezet, met video's van (oud-)voetballers die zich uitspreken tegen homofobie op de tribunes en op het veld.