Online Content Specialist voor KRO-NCRV

Heb jij schrijf-skills én een passie voor data-analyse? Lees dan verder!

Heb jij affiniteit met televisieprogramma’s zoals Boer zoekt vrouw, De slimste mens en Keuringsdienst van waarde en vind jij het interessant verdiepende info hiervan te gieten in een artikel, interviews te doen, inhakers voor de website te bedenken en ook uit te zoeken d.m.v. analyses hoe jij de meeste lezers kunt bereiken? 

Klik dan direct op die ‘solliciteren’ knop hieronder!  

 

Wat ga je doen? 

Als Online Content Specialist krijg je een dynamische rol binnen onze afdeling Digitaal&Marketing waarin je je expertise veelzijdig kunt inzetten:

  • Schrijven: Je schrijft boeiende artikelen rondom onze programma’s, die onze doelgroep aanspreken. Je springt in op de actualiteit en weet optimaal gebruik te maken van SEO. Je weet complexe onderwerpen op een toegankelijke manier te verwoorden en draagt bij aan de contentstrategie van KRO-NCRV.
  • Data-analyse: Je voert grondige analyses uit op onze website-data en vertaalt deze inzichten naar concrete verbeterpunten. Je monitort trends, stelt rapportages op en adviseert over optimalisatiestrategieën.

Goed om te weten: de functie zal ongeveer 70/30 worden ingestoken. 70% contentcreatie en 30% data-analyse.
 

Wie zoeken wij?

Wij zoeken een enthousiaste collega die zich herkent in het volgende profiel:

  • Je hebt uitstekende schrijfvaardigheden en een passie voor het creëren van waardevolle content
  • Je hebt minimaal twee jaar werkervaring in een soortgelijk vakgebied
  • Je hebt ervaring met datatools zoals Google Analytics, Google Search Console, en SEO-software
  • Je hebt een sterk analytisch denkvermogen en bent in staat om data om te zetten in praktische adviezen;
  • Je bent proactief en creatief

 

Wat bieden wij?

Wij bieden een uitdagende functie binnen een inspirerende en maatschappelijk betrokken organisatie met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en groei en de mogelijkheid om deel uit te maken van een enthousiast en professioneel team.

Daarbij horen de volgende arbeidsvoorwaarden: 

  • Een arbeidsovereenkomst voor 36 uur per week;
  • Een contract van 7 maanden, ingangsdatum z.s.m. (met kans op verlenging);
  • Een functie in schaal G conform de CAO voor het Omroeppersoneel;
  • Een salaris afhankelijk van leeftijd en ervaring, ergens tussen € 3.118,48 en €4.757,41 (max schaal) per maand bij een fulltime dienstverband van 36 uur;
  • Een vakantietoeslag van 8%;
  • Een eindejaarstoeslag van 6%;
  • Een vaste kilometervergoeding of gratis woon-werkverkeer met het OV via NS Businesscard met Traject Vrij-abonnement;
  • De mogelijkheid om feestdagen uit te ruilen 
  • Ruim 5 weken vakantie naar rato dienstverband 
  • Een laptop in bruikleen
  • Een gunstige pensioenregeling 
  • De ruimte voor kennisoverdracht, scholing en training 
     

Over de afdeling Digitaal & Marketing

Wij zijn de pioniers van KRO-NCRV, een inclusieve groep creatieve en eigenzinnige collega’s. Onze afdeling bestaat uit drie teams: team onderzoek & concept, team online content en team data & development. We zijn steeds op zoek naar nieuwe manieren om verhalen te vertellen, ons publiek te betrekken, te bereiken en impact te maken. Dit doen we omdat we de wereld graag mooier maken, maar ook omdat we stuiteren van alle kansen die de vele platformen en technologieën ons daarvoor bieden. Hierbij speelt data, distributie, onderzoek en online een steeds essentiëlere rol. 
 

Meer informatie voordat je solliciteert?

Indien je meer informatie wilt over deze functie, dan kun je contact opnemen met Marloes Noga, Teamleider Online Content team, e-mail: marloes.noga@kro-ncrv.nl 
 

Solliciteren

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Reageer dan snel, stuur jouw motivatie en CV in via het sollicitatieformulier. Sluitingsdatum voor deze vacature is in verband met de vakantieperiode iets langer en staat op 14 augustus 2024.

Solliciteren