De abonnementsvoorwaarden die gelden voor onze programmagidsen zijn te raadplegen via www.kromagazine.nl, www.mikrogids.nl en/of www.ncrvgids.nl.
Hieronder vind je de abonnementsvoorwaarden die van toepassing zijn als je een abonnement wilt of hebt op ons blad De Verwondering, hierna ‘het Blad’.
4.1 Algemeen en gegevens Klantencontactcentrum
Een abonnee dient minimaal 18 jaar te zijn. Wij zijn gerechtigd, om welke reden dan ook, het abonnement dat is aangegaan, op ieder moment stop te zetten. Na stopzetting zijn wij niet verplicht nog enige levering uit te voeren. De abonnee heeft in dat geval recht op pro rato restitutie van het vooruitbetaalde abonnementsgeld.
Gegevens KlantContactCentrum De Verwondering:
KlantContactCentrum De Verwondering
Postbus 25000, 1202 HB Hilversum
Telefoonnummer: 0900-7779997 (op werkdagen van 9.00 – 17.00 uur)
E-mail: info@deverwondering.nl
4.2 Nieuwe abonnementen
4.2.1 Een (nieuwe) abonnementsperiode start zodra het Blad voor het eerst bezorgd is.
4.3 Welkomstgeschenken
4.3.1 Een proefabonnement wordt aangegaan voor de opgegeven periode en stopt daarna automatisch.
4.3.2 Een abonnement (zolang geen sprake is van een proefabonnement) wordt aangegaan voor de periode zoals in de aanbieding vermeld en wordt daarna – behoudens opzegging (uiterlijk 3 maanden voor afloop van de eerste abonnementsperiode)- automatisch verlengd overeenkomstig de daarvoor geldende regelgeving. Opzeggen kan telefonisch, per mail en schriftelijk bij het onder 4.1 genoemde KlantContactCentrum.
4.3.3 Bij automatische verlenging wordt het abonnement verlengd conform de daarvoor geldende regelgeving. Opzegging van het abonnement na automatische verlenging kan met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden. Dit kan telefonisch, per mail en schriftelijk bij het onder 4.1 genoemde KlantContactCentrum
4.4 Betaling abonnementsgeld en wijze van betaling
4.4.1 Betaling van het abonnementsgeld dient voorafgaand aan elke abonnementsperiode te geschieden op een manier die de abonnee heeft geaccepteerd bij het aangaan van het abonnement (automatische incasso of acceptgiro). De vervolgtermijnen van het abonnement vinden plaats via automatisch incasso of via acceptgiro en worden geïncasseerd van het rekeningnummer dat bij KRO-NCRV bekend staat. De abonnementsprijs wordt gepubliceerd in het colofon van het Blad.
4.4.2 Bij niet tijdige betaling onder andere door stornering van de afgeschreven bedragen of wegens een ontoereikend saldo op de aangegeven rekening, kunnen er vanaf het moment dat je in verzuim bent herinneringskosten in rekening worden gebracht. Indien de betaling van het abonnement ook na aanmaning niet ontvangen is, is KRO-NCRV gerechtigd het abonnement eenzijdig en met onmiddellijke ingang te beëindigen alsmede eventuele schadevergoeding en achterstallige betalingen te vorderen.
4.4.3 Bij beëindiging van het abonnement voor onbepaalde tijd voor het einde van de termijn waarvoor het abonnementsgeld is betaald, heb je recht op terugbetaling van het verschil tussen het uiteindelijk verschuldigde bedrag voor het genoten abonnement en het reeds betaalde bedrag. Het te restitueren bedrag wordt uiterlijk 56 dagen na beëindiging van het abonnement automatisch bijgeschreven op het rekening nummer van de abonnee dat bij KRO-NCRV bekend staat.
4.5 Bezorging/adreswijziging/klachten abonnementen
4.5.1 Voor klachten over bezorging van het Blad en andere Blad gerelateerde klachten, kan de abonnee contact opnemen met het onder 4.1 genoemde KlantContactCentrum.
4.5.2 Wil je blijven genieten van het Blad maar ga je verhuizen, zorg er dan voor dat adreswijzigingen uiterlijk drie weken vóór de verhuisdatum zijn doorgegeven aan het onder 4.1 genoemde KlantContactCentrum. Houd je abonneenummer bij de hand en/of vermeld dit in de correspondentie.
4.6 Privacy abonnees
Alle persoonsgegevens die in het kader van jouw abonnement op het Blad worden verkregen worden in overeenstemming met de geldende privacywetgeving en conform de privacyverklaring van KRO-NCRV en bijbehorende cookieverklaring behandeld.
4.7 Bezorging/adreswijziging/klachten abonnementen
4.7.1 Indien het Blad niet of beschadigd aangekomen is, kan de abonnee daarover contact opnemen met het onder 4.1 genoemde Klantencontactcentrum.
4.7.2 Teneinde een ongestoorde voortzetting van de bezorging te kunnen waarborgen, dienen adreswijzigingen uiterlijk drie weken vóór de verhuisdatum te zijn doorgegeven aan het onder 4.1 genoemde KlantContactCentrum. Houd uw abonneenummer bij de hand en/of vermeld dit in uw correspondentie.
4.7.3 Voor klachten over welkomstgeschenken, bezorging van het Blad en andere Blad gerelateerde klachten, kan de abonnee contact opnemen met het onder 5.1 genoemde Klantencontactcentrum.
4.8 Privacy abonnees
Alle persoonsgegevens die in het kader van uw abonnement van het Blad worden verkregen worden in overeenstemming met de geldende privacywetgeving en conform de op de website van het betreffende Blad geplaatste privacy statement KRO-NCRV en Bindinc en bijbehorende cookieverklaring behandeld.
4.9 Aanvullende beperking aansprakelijkheid
In aanvulling op de onder 2 opgenomen disclaimer en beperking van aansprakelijkheid geldt dat KRO-NCRV niet aansprakelijk is voor schade die het gevolg is van het gebruik door abonnee van enig door KRO-NCRV geleverde welkomstgeschenk, tenzij KRO-NCRV aansprakelijk is op grond van de bepalingen inzake productaansprakelijkheid als bedoeld in artikel 6:185 e.v. Burgerlijk Wetboek. De abonnementsvoorwaarden, waaronder abonnementsprijzen zijn onder voorbehoud van kennelijke druk- en zetfouten. KRO-NCRV is niet aansprakelijk voor enige schade indien deze is veroorzaakt door een tekortkoming die het gevolg is van overmacht. Genoemde beperkingen van aansprakelijkheid gelden niet in geval van opzet of grove schuld door KRO-NCRV.