Social Media Creative

Ben jij iemand die eindeloos scrolt door TikTok, Instagram, Facebook, of eigenlijk gewoon alle social mediakanalen? Ben je altijd als eerste op de hoogte van de nieuwste social mediatrends en algoritmes? En heb je een goed gevoel voor (online) storytelling?

Dan ben jij wellicht de creatieve (digitale) duizendpoot die we zoeken. Ben je ook nog eens sterk in zowel het bedenken als uitvoeren van ideeën die onze series helpen een groter publiek te bereiken? Bijvoorbeeld door een verdiepende TikTok serie te maken aansluitend op programma’s als Boer zoekt vrouw of Een huis vol? Dan kunnen we al helemaal niet wachten om jouw sollicitatie te ontvangen.  

Klik nu op de 'solliciteer'-knop hieronder! 

Als Social Media Creative bij KRO-NCRV ben je verantwoordelijk voor het dagelijks vullen van onze corporate social kanalen. Dit doe je samen met een klein team van andere Online Content Creatives, onder begeleiding van een samensteller. 

Online content maken kun jij van A tot Z. Dat betekent dat je verantwoordelijk bent voor het uitdenken en het plaatsen van boeiende, creatieve social content rondom de maatschappelijke thema’s van KRO-NCRV en onze programma’s. Van een TikTokserie tot aan een Instagramfilter. Jij weet jouw content per kanaal catchy en aansprekend te krijgen, waardoor de kijker vanaf de eerste seconde geboeid blijft. 

Je bedenkt (en optimaliseert!) per project een social plan en houdt deze in lijn met de algemene contentstrategie van de KRO-NCRV social kanalen. Je analyseert, in samenwerking met een Data-analist, social statistieken en bepaalt doelstellingen voor onze social kanalen. 

De verdeling tussen contentcreatie en analyses is ongeveer 75-25%. 
 

Dit worden jouw taken:

  • Jij maakt content in diverse vormen en bedenkt nieuwe vertelvormen (tekst, beeld, video, audio);
  • Je voert redactie over diverse digitale kanalen (Instagram, Facebook, LinkedIn, TikTok en YouTube) van KRO-NCRV; 
  • Jij bent verantwoordelijk voor het gehele proces van contentcreatie. Van het bedenken, creëren tot aan het plaatsen. 
  • Je ontwikkelt social mediastrategieën die perfect aansluiten bij de doelgroep, waarbij je altijd focust op optimalisatie d.m.v. statistieken. 
  • De social planning is voor jou heilig en jij weet precies wanneer jij wat online plaatst d.m.v. een contentstrategie;
  • Jij haalt proactief nieuws en weetjes bij de radio- en televisieredacties, waarna je na verwerking ervan de content op een creatieve en logische manier publiceert;
  • Jij kan goed video’s editen en fragmenten met context kiezen uit afleveringen.   
  • Je kan zelfstandig met een camera (zoals Sony A7, Fx6) overweg en maakt hiermee opnames voor de verschillende socialkanalen.
  • Je bent regelmatig aanwezig bij draaidagen om extra content te maken en zorgt ervoor dat de online content naadloos aansluit bij de video's die op televisie of online worden uitgezonden.
  • Jij vindt het leuk te zien hoe jouw posts het doen qua succes en weet dit over te brengen aan collega’s;
  • Jij analyseert de geplaatste content en stelt doelstellingen per kanaal op;
  • Je bent verantwoordelijk voor de inzet van online marketing bij je titels; (optioneel)
     

Over jou

  • Je hebt affiniteit met de KRO-NCRV: een inclusieve samenleving, waarin ruimte is voor iedereen en omgezien wordt naar de ander;
  • Je bent conceptueel, creatief en volgt nieuwe trends op de voet;
  • Jij bent een strategische online creator, met veel verstand van (online) storytelling;
  • Jij bent een flexibel, stressbestendig persoon, die energiek met collega’s of zelfstandig werkt;
  • Jij bent communicatief vaardig: Je schakelt met gemak tussen verschillende afdelingen binnen KRO-NCRV en houdt daarbij ook het overzicht;
  • Jij hebt oog voor resultaat en bent niet vies van een planning;
  • Jij hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel: Tijdens (online) projecten pak jij de lead en draagt zorg voor de content van A tot Z;
  • Je hebt ervaring met werken in Adobe Première Pro en Adobe Photoshop (must);
  • Affiniteit met data. 25% van je tijd verdiep jij je in analyses (verdeling kan soms wat anders liggen in periodes);
  • Jij hebt ervaring met het filmen van eigen content; en hebt ervaring met het filmen met een camera (zoals Sony A7, Fx6);
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie.
     

Over de afdeling Digitaal & Marketing

Wij zijn de pioniers van KRO-NCRV, een inclusieve groep creatieve en eigenzinnige collega’s. Onze afdeling bestaat uit vier teams: team onderzoek & concept, team online content, team data & development en team online video. We zijn steeds op zoek naar nieuwe manieren om verhalen te vertellen, ons publiek te betrekken, te bereiken en impact te maken. Dit doen we omdat we de wereld graag mooier maken, maar ook omdat we stuiteren van alle kansen die de vele platformen en technologieën ons daarvoor bieden. Hierbij speelt data, distributie, onderzoek en online een steeds essentiëlere rol.
 

Wat wij bieden

Wij bieden een arbeidsovereenkomst voor 36 uur per week. De functie is, conform de CAO voor het Omroeppersoneel ingedeeld in schaal G, afhankelijk van opleiding en ervaring. Salaris ligt tussen € 2.869,55 en € 4.377,65 per maand bij een fulltime dienstverband van 36 uur.

Overige arbeidsvoorwaarden:

  • 8% vakantietoeslag
  • 6% eindejaarstoeslag
  • tegemoetkoming in je reiskosten
  • de mogelijkheid om feestdagen uit te ruilen
  • ruim 5 weken vakantie naar rato dienstverband
  • een laptop
  • telefoonvergoeding
  • zeer gunstige pensioenregeling
  • ruimte voor kennisoverdracht, scholing en training
     

Meer informatie voordat je solliciteert?

Indien je meer informatie wilt over deze functie, dan kun je contact opnemen met Marloes Noga, Teamleider Online Content team, e-mail: marloes.noga@kro-ncrv.nl

Solliciteer