Pastoor-deken Jack Honings van het dekenaat Schinnen (bisdom Roermond) heeft er geen problemen mee om een reclame-uiting op zijn misgewaad te plaatsen om zo extra inkomsten voor de plaatselijke geloofsgemeenschap te werven.
Honings zei dat op 4 december 2020 in het televisieprogramma Limburg Centraal (zie video hieronder). De priester was uitgenodigd om te praten over hoe hij als deken van Schinnen aankijkt tegen de aankomende kerstvieringen met betrekking tot de coronacrisis. Vanwege het geringe aantal bezoekers bij de missen, lopen de inkomsten immers terug. Een sponsornaam op zijn kazuifel zou daarom volgens hem uitkomst kunnen bieden.
We moeten alle zeilen bijzetten om de zaak draaiende te houden en dan mag wat mij betreft best wat zakelijker gedacht worden”, zei de priester. “Ik denk dat de bisschop het wel goed zal vinden.” Een mogelijke sponsor heeft hij al op het oog. “We hebben in Schinnen een brouwerij.” Daarmee doelde hij op de ambachtelijke Alfa Brouwerij van de familie Meens.
Deken Honings werd op het idee gebracht door een ander item in het programma, waarin DSM als nieuwe wielersponsor werd aangekondigd.
De katholieke geestelijke staat volgens de Limburgse publieke omroep bekend om zijn creatief denkvermogen. In juli dit jaar riep Honings via Twitter inbrekers op zich met spoed te melden om een kerkkluis te komen kraken, aangezien het slot van de kluis in de sacristie van zijn parochiekerk het begeven had.