Team Lead Online Content (zwangerschapsvervanging +- 1 maart 2025-1 sep. 2025)
Wij zoeken een tijdelijke Team Lead Online Content ter invulling van zwangerschapsverlof.
KRO-NCRV profileert zich naast televisie en audio ook online. Met programma en unieke content zijn wij op onze (programma) website(s) én alle toonaangevende social platformen te vinden. Het team bestaande uit +- 30 jonge, enthousiaste makers en coördinatoren maakt alle online content van KRO-NCRV programma’s en campagnes voor de (programma) website(s), corporate kanalen, programmakanalen en NPO-kanalen.
Dus weet jij anderen te enthousiasmeren, inspireren én op weg te helpen om de best scorende online content te maken bij de titels van KRO-NCRV? Ben jij iemand met leiderschap ervaring die overzicht kan houden, de rust kan bewaren en knopen kan doorhakken waar nodig?
Kun jij hoog over strategieën voor de afdeling en voor de inhoudelijke content uitrollen, bewaken en hierop aansturen? En weet jij ook nog de koers van jouw afdeling binnen het bedrijf te bepalen en vertegenwoordigen en mee te denken over digitalisering van het bedrijf?
Inhoud van de functie
Als Team Lead van de Online Content Hub ben je het eerste aanspreekpunt voor ca. 30 Online Content Specialisten die zich bezighouden met alle online content van KRO-NCRV programma’s en campagnes voor de (programma) website(s), corporate kanalen, programmakanalen en NPO-kanalen. Je helpt hen op weg met een sterke onlinestrategie om de omroepbrede content onder de aandacht te brengen verschillende doelgroepen.
Binnen het team werk je samen met 4 coördinatoren die allen een eigen groep Online Content Specialisten begeleiden. Samen vul je de projectplanning in en zorg je dat het team draaiend blijft met alle deadlines die erbij komen kijken. Je zorgt dat alle NPO-intekeningen op tijd zijn ingediend en houdt zicht op de uitvoer hiervan.
Je hebt nauw contact met de afdeling Communicatie & Merk om de thema’s en campagnes van KRO-NCRV met een duidelijke onlinestrategie onder de aandacht te brengen, werkt samen met de producenten om online plannen bij verschillende KRO-NCRV programma’s te realiseren en denkt binnen het bedrijf mee over digitaal samenwerken.
Wat ga je doen?
• Je geeft leiding aan een team van ca. 30 Online Content Specialisten en coacht hen om te groeien in het vak;
• Je stuurt constant bij op structuur en beweging binnen het dynamische team;
• Je voert werkoverleg met de andere Team Leads van de afdeling Digitaal & Marketing en bewaakt en optimaliseert de werkprocessen;
• Je stuurt samen met de Online Coördinatoren bij op de online content strategieën van verschillende kanalen.
• Je zorgt dat de ontwikkelde plannen uitgevoerd worden en bewaakt de deadlines en begrotingen;
• Je bent aanspreekpunt voor eindredacties en de afdeling Communicatie & Merk voor advies en coördinatie van programma- en merkcampagnes;
• Je houdt je bezig met bedrijfsvoering op het gebied van digitalisering.
Wie ben jij?
• Je hebt minimaal 5 jaar leiderschap ervaring van een jong team met soortgelijk aantal teamleden;
• Je hebt kennis van de onlinewereld en nieuwe trends;
• Je weet hoe je online veel bereik kunt genereren en weet anderen te overtuigen van jouw advies;
• Je bent analytisch sterk en weet hoe je overzicht moet houden, je bent gestructureerd;
• Je hebt ervaring met het opzetten van onlinestrategieën en weet hoe je deze moet optimaliseren;
• Je weet voor jouw team op te komen en de vertaling te maken binnen een lineair bedrijf;
• Je hebt kennis van bedrijfsvoering en bent meedenkend over digitalisering.
Wie zijn wij?
Je komt terecht in het Online Content Team, onderdeel van de afdeling Digitaal & Marketing. We noemen onszelf ook wel de pioniers van de KRO-NCRV, een inclusieve groep creatieve en eigenzinnige collega’s. Onze afdeling bestaat uit vier teams, namelijk; team onderzoek & concept, team online content, team data & development en team online video (gericht op NPO YouTube series) We zijn steeds op zoek naar nieuwe manieren om verhalen te vertellen, ons publiek te betrekken, te bereiken en impact maken. Dit doen we omdat we de wereld graag mooier maken, maar ook omdat we stuiteren van alle kansen die de vele platformen en technologieën ons daarvoor bieden. Hierbij speelt data, distributie, onderzoek en online een steeds essentiëlere rol.
Waarom wij hier graag werken:
• Omdat we open staan om nieuwe dingen te leren
• Omdat elke dag verrast, geen dag is hetzelfde
• Omdat er veel ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling
• Omdat er veel aandacht is voor het leren van elkaar
• Omdat we vaak samen borrelen, uitjes hebben en tafelvoetbal spelen
Wat wij bieden
We bieden een arbeidsovereenkomst voor +-36 uur per week. Het betreft de invulling van een zwangerschapsverlof (ca 6 maanden incl. inwerkperiode)
De functie is, conform de CAO voor het Omroeppersoneel ingedeeld in schaal J. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en ligt tussen €4.354,86 en €7.047,84 per maand bij een fulltime dienstverband van 36 uur.
Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn o.a.:
• 8% vakantietoeslag
• 6% eindejaarstoeslag
• een vaste kilometervergoeding of gratis woon-werkverkeer met het OV via NS Businesscard met Traject Vrij-abonnement
• de mogelijkheid om feestdagen uit te ruilen
• ruim 5 weken vakantie naar rato dienstverband
• een laptop
• telefoonvergoeding
• een gunstige pensioenregeling
• ruimte om je blijven ontwikkelen
Informatie
Indien je meer informatie wilt over deze vacature, neem dan contact op met Femke Hesemans, Manager Digitaal & Marketing via femke.hesemans@kro-ncrv.nl
Solliciteer
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en wil je ons team tijdelijk komen versterken als Teamlead? Dan horen we graag van je! We ontvangen je sollicitatie met CV graag uiterlijk 31 januari 2025. Stuur jouw motivatiebrief en CV op via het sollicitatieformulier: