Persbericht

In de nieuwe YouTube-serie Zapplive Checkt onderzoekt Saskia Weerstand elke week een actueel onderwerp dat speelt onder de doelgroep 9 – 12 jarigen. Ze doet onderzoek, vraagt bekende Nederlanders het hemd van het lijf en gaat de straat op om te checken hoe Nederland erover denkt. 

Vanaf woensdag 17 april behandelt Saskia elke week een actueel onderwerp en gaat ze op onderzoek uit. Ze krijgt hierbij hulp van BN-ers die ervaringsdeskundige zijn op dat gebied. Veel verschillende onderwerpen zullen aan bod komen; Waarom betalen mensen zo gigantisch veel geld voor sneakers? Maakt het eigenlijk uit welke kleur je eten is? Hoe ver kun je eigenlijk gaan in een disstrack? En klopt het dat je met bikinifoto’s meer likes krijgt?

In de eerste aflevering gaat het over disstracks. De trend van dit moment. Disstracks zijn nummers die met een knipoog bedoeld zijn om een andere persoon of groep te kleineren of te beledigen. Het is een grote eer als er één over je wordt gemaakt. Maar hoe ver kan je gaan in een disstrack? Saskia gaat op onderzoek uit en krijgt daarbij hulp van YouTubers Jesper Kleynen van Ponkers en Milan Knol, beide ervaringsdeskundigen in het maken en krijgen van een disstrack. Samen met hen maakt ze een disstrack voor Klaas van Kruistum. Hoe zal Klaas hierop reageren? En wat is haar uiteindelijke conclusie, hoe ver kun je gaan in een disstrack?

Zapplive Checkt vanaf woensdag 17 april, 15.00 uur, op het YouTube-kanaal van NPO Zapp en Zapp.nl.

Kijkers/luisteraars kunnen met vragen/opmerkingen terecht bij het Klant Contact Centrum:
E: info@kro-ncrv.nl
T: 035-6726880